Bezplatná pomoc: (2) 2585 0048

Blog

Věděli jste, že 12 nejčastějších druhů rakoviny přímo souvisí s obezitou?

Obezita zdaleka není pouhým estetickým problémem. Je tou nejhorší civilizační nemocí!

Nová zpráva Světového fondu na výzkum rakoviny potvrzuje starší domněnky. Existuje přímá souvislost mezi nejméně 12 druhy rakoviny s obezitou.

Téměř polovině, přesněji 40 % rakovinových nádorům, se dá předcházet jednoduchou změnou životosprávy, píše se ve zprávě Světového fondu na výzkum rakoviny (WCRF).

Jaké jsou nejčastější příčiny vzniku rakoviny, které můžeme ovlivnit?

Nejčastější příčinou vzniku rakoviny, kterou člověk může sám ovlivnit, je pořád ještě kouření. Podle WCRF ho však již za několik let předstihne obezita. Nejvíce to pocítí právě obyvatelé hospodářsky vyspělých a bohatých zemí.

Podle fondu je hlavním viníkem vzniku rakoviny nezdravý životní styl a také masivní propagace "junk-foodu" neboli rychlého stravování a nezdravých potravin, jako jsou sladkosti, slazené nápoje a další upravované polotovary. 

Které faktory nejvíce ovlivňují vznik rakoviny?

Zpráva zmiňuje několik faktorů, zejména sedavý způsob života, který je spojený s konzumací nezdravých potravin, což může způsobit nádory jater, vaječníků, prostaty (pokročilé), žaludku, úst a hrdla, střeva, prsou (po menopauze), žlučníku, ledvin, jícnu, slinivky a dělohy.

Prevence je nejúčinnější léčbou – jak na to v praxi?

Je velice jednoduché říct, že je potřeba se více hýbat, cvičit, žít aktivně a nevést sedavý způsob života. Všichni však víme, jak těžké je to všechno uvést do praxe.

Každý, kdo již zkusil sedět minimálně 8 hodin za počítačem ví, co to obnáší. Bolavá záda, zhoršování zraku, oteklé končetiny a zvyšování hmotnosti.

Večer přijdeme z práce a čeká nás vaření, úklid, děti a únavou pak padáme do postele nebo před televizi, kde si uvědomíme, že jsme od oběda nic nejedli. Zakručí nám v břiše a my víme, že hladem neusneme. Cvičit nemáme kdy a ani se nám nechce.

PsylliSlim -40%
PsylliSlim

Zkroťte svou chuť na jídlo, odstraňte nepříjemné pocity v zažívacím traktu a zrychlete trávení - to vše pro snadné hubnutí!

299,00 Kč

499,00 Kč

Koupit

Někteří zase aktivní životní styl vést nemůžou kvůli různým zdravotním potížím, zraněním či vyššímu věku. Co dělat v těchto případech?

Stanovte si krátkodobé cíle

Je samozřejmě velice důležité hlídat si, co přes den a večer jíme a snažit se vyhýbat alkoholu a kouření. I když je to někdy těžké.

Zkuste se však zaměřit na cíle, kterých jste schopni dosáhnout – motivace je totiž hlavním motorem cesty k úspěchu. Čím více malých cílů dosáhnete, tím raději si je budete zadávat. Např. zkuste pro začátek omezit kouření na několik cigaret denně, nebo alkohol na několik skleniček týdně. Podobně se to dá dělat s jídlem nebo cvičením – nezkoušejte se vzdát všeho najednou, ale zkoušejte pomalu omezovat. Cvičte pár minut denně, cviky, které jste schopni zvládnout časově nebo fyzicky. Pomalu a jistě se bude Vaše kondice zvyšovat a tělo se na cvičení začne těšit.

Vyzkoušejte doplňky stravy

Každý máme zlozvyky a slabosti pro něco – někdo se nemůže vzdát čokolády, jiný zase brambůrků.

Není dobré tělo šokovat a vzít mu najednou vše, co má rádo, všeho s mírou by však mělo být motto každého z nás. Jelikož je však období dovolených, je nám jasné, jak to většinou probíhá – co je lepšího než pivo na pláži? A jak se dají hlídat na dovolené kalorie? Těžko.

Máme však pro vás něco, co Vám pomůže i v takových chvílích.

← Zpět na blog