Bezplatná pomoc: (2) 2585 0048

Blog

7 TRIKŮ JAK NASTARTOVAT VÁŠ METABOLISMUS – JIŽ DNES!

Všimli jste si, že někteří lidé mohou sníst cokoli, aniž by přibrali třeba jen jedno kilo? Zatímco vy se jen podíváte na dort a už máte pocit, že se vám usazuje na boky. Ne, to není kouzlo a ne, nejste prokletí. Odpověď spočívá v metabolismu. Dobrou zprávou je, že existuje několik věcí, které můžete udělat, abyste svůj metabolismus podpořili! Kromě cvičení (o jehož pozitivním účinku na metabolismus všichni víme), existují ještě další věci, které můžete začít dělat již dnes.

1. Přestaňte hladovět!

Pokud váš příjem kalorií výrazně klesne pod 1200 na den, vaše tělo si bude myslet, že probíhá krize: Dostává od vás signál, že je jídlo vzácné. A co obvykle děláme se vzácnými zdroji? Hromadíme je. Vaše tělo tedy přepne do nouzového režimu, váš metabolismus se zpomalí a pokusí se udržet každou živinu, kterou jí dodáváte, tak, že ji uloží do tukových zásob. Můžete snížit přívod kalorií, abyste zhubli – ale je důležité, aby si tělo nemyslelo, že hladovíte. Pokud jíte mnoho malých zdravých svačinek během celého dne, váš metabolismus zůstává aktivovaný. Nemáte pak neustále pocit hladu, což také snižuje pravděpodobnost, že vůbec pomyslíte na sladkosti jiné nezdravé laskominy.

2. Káva a čaj

Bylo prokázáno, že zelený čaj, Oolong čaj a káva zvyšují metabolismus stejně jako spalování tuků. Další výhodou čajů jsou polyfenoly - antioxidanty, které ochrání vaše tělo před volnými radikály.

3. Okořeňte svůj život

Máte rádi chilli nebo kajenský pepř? Pokud tomu tak není, možná je na čase, abyste je vyzkoušeli. Kapsaicin – látka obsažená v chilli - má dobře zdokumentované účinky na metabolismus. Mírným zvýšením vaší vnitřní teploty způsobuje, že spálíte více kalorií. Zázvor a černý pepř účinkují podobně. 

4. Jezte více bílkovin

Trávení bílkovin vyžaduje od vašeho těla více úsilí: zpracování a vstřebávání bílkovin způsobí, že vaše tělo spotřebuje více kalorií, než například při trávení sacharidů. Pokud jíte více bílkovin, zabráníte také ztrátě svalové hmoty, což je běžný vedlejší účinek při hubnutí. Vzhledem k tomu, že svaly spálí více kalorií než tuky (i když se nehýbete), zabijete dvě mouchy jednou ranou.

5. Relaxujte

Kortizon, stresový hormon, může nadělat ve vašem těle hodně škody, pokud jste s ním zaplaveni každý den. Vaše tělo bude ukládat více tuku, budete se cítit bez energie a dříve nebo později se vaše zdraví začne zhoršovat. Je velmi důležité si během dne vyhradit čas pro sebe, aby vaše tělo a mysl dostaly šanci uvolnit se. Přečtěte si knihu, sledujte film, smějte se s přáteli nebo se projděte v přírodě - ať je vaší relaxací cokoli, najděte způsob, jak to dělat co nejčastěji.

6. Ryby, ryby, ryby!

Ryby, zejména losos, sardinky a tuňák, jsou bohaté na omega 3 mastné kyseliny. Tyto mastné kyseliny hrají ve vašem těle velmi důležitou roli. Bylo zjištěno, že zvyšují energii a pomáhají budovat svaly, udržují vás v dobré náladě a potlačují chuť k jídlu.

7. Pijte více studené vody

Studie ukázaly, že pití půl litru vody zvyšuje váš metabolismus o 10-30% po dobu přibližně jedné hodiny. A účinek je větší, pokud pijete studenou vodu, jelikož vaše tělo potřebuje více energie, aby vodu ohřál na tělesnou teplotu.

 

Jako dalšího pomocníka jsme pro Vás vyvinuli BootBurn INTENSIVE - osvěžující nápoj, který vám pomůže spalovat více kalorií, i když odpočíváte.

BootBurn Intensive - s extraktem zelené kávy a semen koly

Vyzkoušejte ho zde.

 

  • Během odpočinku spálí téměř o 6% více tuků
  • Vede k optimálnímu trávení a stimuluje metabolismus
  • Stabilizuje hladinu cukru v krvi
  • Zvyšuje energii a vitalitu
  • Snižuje únavu
← Zpět na blog