Bezplatná pomoc: (2) 2585 0048

Blog

Chodit 30 minut denně je ideální začátek

Chůze má řadu vědecky prokázaných pozitivních účinků na naše psychologické i fyzické zdraví. Pro lidi je to nejpřirozenější forma pohybu a je navíc vhodná pro každého. Chůze pomáhá posilovat svaly, spaluje kalorie a zajišťuje zdraví a vitalitu všech našich tělesných systémů.

Svaly spalují během odpočinku třikrát více energie než tukové tkáně.

To znamená, že i když večer ležíte na pohovce, budete spotřebovávat více energie, pokud posilujete svaly pomocí tréninku.

30 minut intenzivní chůze denně zajistí:

  • vyšší hladinu hormonů serotoninu a dopaminu, které navozují pocit pohody a štěstí
  • lepší mentální schopnosti a tvůrčího myšlení
  • úbytek tukových zásob, jelikož se jedná o středně intenzivní cvičení, které využívá energii z tukových zásob
  • výrazně nižší riziko onemocnění jako je diabetes či kardiovaskulární onemocnění
  • lepší krevní oběh a snižuje riziko vzniku křečových žil
  • zlepšení metabolismu, protože posilováním svalů tělesného jádra přímo posilujeme také svaly trávicího traktu
  • zlepšení fyzické kondice, zvýšení úrovně energie a tím i kvality života
  • zrychlení metabolismu

 Jak začít s chůzí?

U každého cvičení má důslednost primární význam. Chůze je skvělý nástroj, jak vytvořit návyk pravidelného cvičení i pro úplného začátečníka, který není zvyklý sportovat.

Proč zrovna chůze?

Jelikož je nenáročná a pro člověka představuje přirozený pohyb, je snadnější si na ni zvyknout. Nedostaví se nepříjemné pocity, které máme obvykle na začátku, když se něco učíme. Tyto nepříjemné pocity jsou pak často důvodem, proč mnozí lidé u cvičení nevydrží.  Přestanou pak cvičit ještě předtím, než si můžou začít užívat všechny výhody, které nám poskytuje pravidelná fyzická aktivita.

Nemusíme se naučit nic nového. Jen se soustředíme na to, abychom neustále dodržovali stanovený plán - jak často a jak dlouho chodit.

Tipy pro vytvoření návyku pravidelného cvičení

  • Chodíme každý den ve stejnou dobu, nebo při stejné příležitosti - například před snídaní, bezprostředně po práci, v 7 hodin večer atd.
  • Přizpůsobíme čas tréninku našemu rozvrhu. Zamyslete se nad tím, kdy máte během dne čas cvičit. Záleží na vašem životním stylu a ostatních závazcích.
  • Nastavíme si upomínku a dodržujeme stanovený plán.
  • Dodržujeme stanovený plán a cvičíme bez ohledu na všechny výmluvy. Dokonce i když máme obzvláště špatnou náladu nebo jsme unavení, si jdeme zacvičit (projít se). Po tréninku se budeme cítit mnohem lépe. Navíc si uvědomíme, že jsme vytrvali, a nevzdali jsme se kůli lenosti, což posílí naše sebevědomí. A budeme tak připraveni na ještě větší výzvy :)

 A co při hubnutí? Je fyzická aktivita jako je chůze dostačující?

Pokud každý den intenzivně chodíme nejméně půl hodiny, zatím co jíme vyváženou stravu s kalorickým deficitem (to znamená, že přijímáme v potravě méně energie, než kolik spotřebujeme), rozhodně zhubneme a současně se postaráme o dlouhodobou vitalitu našeho organizmu.

V každém případě je možné tento efekt ještě posílit, pokud současně s chůzí a vyváženou stravou používáme přírodní spalovače tuků - jako je například náš přípravek BootBurn Active XXL. Více si o přípavku můžete přečíst zde.

 

← Zpět na blog