Bezplatná pomoc: (2) 2585 0048

Blog

Je jablečný ocet opravdu „kouzelnou pilulkou“ na hubnutí?

Je pravděpodobné, že vaše babička používala jablečný ocet jako pomocníka, který čistil, ničil bakterie, dezinfikoval, ošetřoval plíseň nehtů, zbavoval vší, bradavic, dokonce i infekce uší. Některé ho dokonce konzumovali, protože věřili, že má zeštíhlující účinky…

Ještě důležitější je, že jablečný ocet má řadu výhod pro naše zdraví, zejména hladinu cukru v krvi a hladinu inzulínu, což z něj činí skvělý každodenní doplněk pro lidi s cukrovkou, jako prevenci před cukrovkou a pro kohokoli, kdo chce udržet nízkou hladinu cukru v krvi.

Několik nedávných studií dokonce ukázalo, že jablečný ocet může snížit cholesterol a zlepšit zdraví srdce

Kdo by si myslel, že tahle běžná potravina může mít tak prospěšný dopad na naše zdraví?

Ale je opravdu pravda, že jablečný ocet také výrazně pomáhá při hubnutí?

Překvapivě ano, a bylo to dokázano několika studiemi:

  • Švédská studie ukázala, že lidé konzumující ocet s jídlem uvedli, že se po jídle cítili plnější ve srovnání s těmi, kteří ocet neměli. Jednoduše řečeno, ocet způsobuje, že se budete cítit plnější dříve, a proto vám pomůže snížit množství jídla a tedy i příjem kalorií.
  • Nejde jen o otázku plnějšího pocitu. Výzkum ve Velké Británii ukazuje, že kyselina octová může zastavit nezdravé touhy po jídle a pomůže vám lépe ovládat chuť k jídlu.
  • Studie Carol Johnston z Arizonské státní univerzity ukazuje, že pití jablečného octa před jídlem s vyším obsahem sacharidů může snížit výkyvy hladiny cukru v krvi, které se obvykle objeví po jídle.
  • Její studie také ukazuje, že kyselina octová může ovlivnit trávení přijaté stravy. Stručně řečeno, může to zabránit tomu, aby se některé škroby z přijaté potravy vstřebaly do krevního řečiště, čímž se sníží příjem kalorií.
  • A je to ještě lepší! Kontrolovaná studie z roku 2009 v Japonsku ukázala, že pravidelný příjem jablečného octa může snížit tuk v okolí břicha.

Všechny tyto přínosy pro zdraví vyžaduje konzumaci alespoň 2 polévkových lžic jablečného octa denně. Bohužel problém není jen v chuti, ale přímá konzumace jablečného octa může mít také škodlivý vliv na vaše zuby a hrdlo.

CiderFit STRONG, nápoj který chutná čerstvě jako jablka a působí silně jako jablečný ocet

Naštěstí nyní můžete získat veškeré benefity a sílu jablečného octa v CiderFit STRONG – to znamená lahodnou chuť, ale bez negativních vedlejších účinků na sklovinu nebo žaludek.

Kromě jablečného octa obsahuje CiderFit STRONG také další přírodní složky, které podporují vaše hubnutí tím, že vyrovnávají hladinu cukru v krvi a snižují chuť k jídlu, což vede k nižší spotřebě kalorií.

 Zdroje:

  • S Johnston, Carol & M Kim, Cindy & J Buller, Amanda. (2004). Vinegar Improves Insulin Sensitivity to a High-Carbohydrate Meal in Subjects With Insulin Resistance or Type 2 Diabetes. Diabetes care. 27. 281-2. 10.2337/diacare.27.1.281.
  • Ostman, Elin & Granfeldt, Yvonne & Persson, L & Björck, I. (2005). Vinegar supplementation lowers glucose and insulin responses and increases satiety after a bread meal in healthy subjects. European journal of clinical nutrition. 59. 983-8. 10.1038/sj.ejcn.1602197.
  • Frost G, Sleeth ML, Sahuri-Arisoylu M, et al. The short-chain fatty acid acetate reduces appetite via a central homeostatic mechanism. Nat Commun. 2014;5:3611. Published 2014 Apr 29. doi:10.1038/ncomms4611
  • Johnston C, S, Steplewska I, Long C, A, Harris L, N, Ryals R, H: Examination of the Antiglycemic Properties of Vinegar in Healthy Adults. Ann Nutr Metab 2010;56:74-79. doi: 10.1159/000272133
  • Kondo, Tomoo & Kishi, Mikiya & Fushimi, Takashi & Ugajin, Shinobu & Kaga, Takayuki. (2009). Vinegar Intake Reduces Body Weight, Body Fat Mass, and Serum Triglyceride Levels in Obese Japanese Subjects. Bioscience, biotechnology, and biochemistry. 73. 1837-43. 10.1271/bbb.90231.
← Zpět na blog