Bezplatná pomoc: (2) 2585 0048

Blog

Průvodce k neochvějné motivaci

Znáte ten pocit, kdy se vám zdá, že dokážete všechno na světe? Kdy umíte překonat všechny problémy a nic vás nemůže zastavit? A co ty dny, kdy vám naopak chybí motivace i k tomu, abyste ráno vstali z postele? Znáte to to také?

Je zcela přirozené, že zažíváme obě situace. Ale to neznamená, že musíme náš život a emoce zcela ponechat náhodě. Sami můžeme ovlivnit, jaké budou naše pocity a jak strávíme den: proležíme celý den v posteli nebo budeme dobývat svět?

Vezměte do ruky blok a tužku a postupujte podle pokynů - je na čase stanovit si cíle a připravit osobní plán motivace. Tak si připravíte tu správnou cestu a ujistěte se, že z ní nesejdete :)

1. Stanovení cílů

Pokud se na budoucnost těšíte a máte pozitivní očekávání, zbyde méně místa pro negativní myšlenky a pocity. Přemýšlejte o tom, jaký chcete, aby váš život byl za deset let. Co budete muset udělat v příštích deseti, pět, dvou letech, abyste toho dosáhli? A co budete muset dělat už letos?

Nastavte si efektivní cíle v 6 krocích:

  1. Popište svou ideální budoucnost. Buďte realističtí, ale ne příliš skromní.
  2. Napište si všechny vlastnosti, znalosti a dovednosti, které by měl mít člověk, jakým chcete být v budoucnu. Zvýrazněte si ty vlastnosti, znalosti a dovednosti, které ještě nemáte.
  3. Napište je znovu velkými písmeny, každou na novou stranu bloku.
  4. Pro každou vlastnost, znalost či dovednost si zapište kroky, které jsou nezbytné pro jejich získání. To jsou vaše cíle.
  5. Připravte si pro aktuální a příští rok časový plán všech činností, které budete potřebovat udělat, abyste dosáhli stanovených cílů.
  6. Kde je potřeba, definujte tyto činnosti v měsíčním, týdenním, nebo i denním rozvrhu.

2. Motivace

Afirmace jsou jedním z nejmocnějších nástrojů dlouhodobé motivace. Naše myšlení je to, co zásadně ovlivňuje naše chování. A právě naše chování je to, co určuje i naši budoucnost. Pomocí toho, že si opakujeme pozitivní tvrzení postupně měníme naše mentální vzorce, které nás omezují a zabraňují nám dosáhnout v životě více. 

Nejvíce nás budou motivovat myšlenky na to, PROČ si přejeme takový život, jaký jsme si představovali v kroku 1. Znovu tedy o této budoucnosti přemýšlíme a všímáme si našich pocitů. 

Nyní z těchto myšlenek vytvoříme pozitivní tvrzení – uvažujeme tak, jako bychom již všeho, co jsme si stanovili, dosáhli. Opakujme si tyto afirmace každý den.

Neodkládejte to na později a raději si okamžitě připravte svůj plán nebo alespoň nastavte upomínku do kalendáře - znalost sama o sobě nám nepomůže, pokud ji neuvedeme do praxe. :)

← Zpět na blog