Bezplatná pomoc: 225 850 048

Blog

7 zlatých pravidel pro fit život (po dokončení výzvy)

Proč se tak často stává, že se točíme v bludném kruhu diet? Úspěšně zhubneme, ale pak se brzy kilogramy nenápadně vrátí zpět.

Pravdou je, že každý může snadno zhubnout, pokud se rozhodne. Je však mnohem těžší si novou váhu udržet!

Dokud se řídíme nějkým programem, všechno jde jak po másle. Problémy vznikají, když dospějeme k závěru. Najednou se cítíme sami a nevíme, jak postupovat. A co se pak nejčastěji stane?

Motivace den za dnem klesá, vynecháváme více a více tréninků, staré stravovací návyky pomalu převládají nad novými.

Ale nemusí to tak být!

I sami zvládneme s hubnutím pokračovat, nepotřebujeme mít chůvu. Co ale nutně potřebujeme je plán, jak nadále pokračovat s novým fit způsobem života. 

7 ZLATÝCH PRAVIDEL FIT ŽIVOTA

  • Pokračujte v dodržování pevného harmonogramu jak pro stravování, tak pro cvičení. S rutinou jednodušeji utvrdíte nové, zdravější návyky. Vždyť víte - náš život je ve skutečnosti soubor našich každodenních zvyků.
  • Rozbijte monotónnost. Postarejte se o zpestření vaší stravy - můžete najít spoustu zdravých receptů online. Nyní, když už znáte základní principy zdravé výživy, budete si moci vybrat mezi potravinami nebo upravovat recepty tak, aby byly vhodné (například budete používat méně tuku, více libového masa, více zeleniny, nezpracované potraviny...).
  • Pište si stravovací deník. Podle mnoha studií budete snadněji odolávat pokušení, pokud máte na mysli skutečnost, že musíte každý dort nebo sušenku zapsat do deníku. Psaní deníku vám také pomůže pochopit vaše kritické chvilky, abyste je mohli následně odstranit. Jedná se o metodu, kterou odborníci na výživu používají u svých klientů - protože funguje!
  • Nastavte si do mobilu aplikaci pro sledování počtu kroků a tréninků (fyzické aktivity). Zaznamenání počtu tréninků v nás vzbudí touhu, abychom jich udělali co nejvíce. Počítání kroků nás povzbudí k zaparkování auta o něco dále, k procházce nebo k vyběhnutí schodů místo jízdy výtahem - protože každý krok se počítá.
  • Postupně zvyšujte intenzitu tréninku nebo změňte cvičení tak, abyste nedosáhli svého maxima (to samé jsme udělali společně během výzvy). Maxima (vrcholu) dosáhneme, když se naše tělo přizpůsobí tréninku a již nedosahuje pokroku. V té době často dochází k zastavení hubnutí a mnozí se pak vracejí ke starému životnímu stylu, protože si myslí, že již nemohou dosáhnout lepších výsledků. Když máte pocit, že pro vás intenzita cvičení výrazně klesla, je na čase změnit nebo zvýšit tréninkovou zátěž.
  • Važte se nebo se jinak měřte alespoň jednou mesíčně. Přestože váha není nejlepším ukazatelem tělesné formy, pravidelné vážení nám umožní sledovat pokrok a dává nám včas varování před možným přírůstkem hmotnosti. Výzkum ukazuje, že lidé, kteří se pravidelně měří, jsou z dlouhodobého hlediska úspěšnější při udržování zdravé tělesné hmotnosti.
  • Stanovujte si vždy nové cíle, pamatujte na své "proč" a změňte negativní mentální vzorce prostřednictvím pozitivních afirmací (tvrzení). Naše činy vždy mají svůj původ v mysli – ať už jsou vědomé nebo podvědomí.
Zpět na blog